niedziela, 5 lutego 2017

pierwsze spotkanie z JPL3

Dlaczego pierwsze? Bo na pewno nie skończy się na tym jednym. Napotkałam tu trochę trudności. Dlatego muszę ten splot jeszcze nie raz przećwiczyć ;)





Rzeczywiście, tak jak Agata z bloga Z Kociołka Czarownicy( TUTAJ ) pisała splot JPL wymaga odpowiedniego AR.
Wersji splotu jest kilka : JPL3, JPL4, JPL5, JPL7. Najfajniej wygląda JPL5 i JPL4 :)
Zacząłam jednak od JPL3. Tym splotem chciałam na początku zrobić naszyjnik, taki blisko szyi. Zabrałam się za niego najpierw szukając odpowiednich ogniwek. Mam ich sporo, naprawdę znalazłam tylko jedne, które wg mnie pasowały do wymaganego AR. Miały AR= 2,8. Najbliższy idealnemu 2,9.
Ogniwek tych nie mm za dużo, postanowiłam naszyjnik zamienić na bransoletkę.
Po przerobieniu sporego kawałka okazało się, że en AR jest za duży ! Ogniwka się nie trzymały w odpowiednim miejscu. Przesuwały się tworząc spory bałagan.
Z bransoletki więc powstały kolczyki. Mniejsze kawałki przerobionego splotu wiszące z obciążeniem już wyglądały lepiej.
Myślę, że te ogniwka byłyby idealne na JPL4.

Tak oto wyszły te kolczyki, no, nie za pięknie :






 
Nie poddałam się jednak.
Przeszukałam zasoby ogniwek i znalazłam złote ogniwka ( tzn w kolorze złotym ;) ) idealne do moich ślicznych złotych ( w kolorze złotym ) kulek :) Ogniwka mają AR = 2,60 :) Czyli wg wszelkich prawideł powinny być za małe ! Otóż za małe nie są . Są idealne. Łańcuszek jest równiutki. Tak więc muszę się nie zgodzić z powszechną opinią na temat AR dla splotu JPL3. Widełki zaczynają się od 2,6  :)

Zobaczcie sami :

















Czasu mi nie starczyło na bransoletkę i naszyjnik. Mam nadzieję, że jeszcze do 15 zdążę :)



I znowu kolor złoty bardzo mi się podoba :) chyba gust mi się zmienia !

edit 15 02 2017
+Agata Szybalska   zwróciła mi uwagę, że może te moje ogniwka mają jednak współczynnik AR = 3.  I to jest prawda. Teoretycznie powinny mieć AR = 3. Po przeczytaniu komentarza u Agaty zaczęłam się zastanawiać nad tymi ogniwkami. Wzięłam raz jeszcze suwmiarkę. Zawsze mierzę kółeczka suwmiarką i dopiero podaję parametry na blogu. Wyjęłam 20 ogniwek. I zmierzyłam wszystkie. Jakież było moje zdumienie, gdy odkryłam, że ogniwka są różne !!!Z tego samego zamówienia, z tej samej paczki. AR było od 2,6 do 3,2 . Przeważały ogniwka o AR = 3 dlatego myślę, że ta wartość AR powinna być właściwa.