sobota, 6 maja 2017

To jest Polska właśnie

Już od kilku dni album konkursowy do kalendarza Royal-Stone 2018  jest opublikowany. A ja nie mogę się zebrać do napisania kilku słów o mojej pracy :) A raczej o dwóch pracach.


 






Ehhh, chyba przesilenie wiosenne mnie złapało. Nie mam na nic siły co przekłada się na niepisanie. Ale tego lenia trzeba jak najszybciej przegonić.
Przeglądając blogi dziewczyn, które również pokazały swoje prace w tym konkursie, uświadomiłam sobie, że nie zrobiłam zdjęć moich prac w trakcie ich tworzenia.
Muszę więc obie prace opisać słownie. Nie będę się jednak rozpisywać, żeby nikogo nie zanudzać :) Będzie krótko i konkretnie.

Te prace wysłałam na inspirację pt POLSKA. Jak mogłabym opuścić taką inspirację.

Praca nr 1 to Wisior pt Powstanie Warszawskie.
Jestem warszawianką z dziada pradziada, harcerką dodatkowo. Czas Powstania Warszawskiego to mój konik :) Dlatego było to pierwsze skojarzenie z tą inspiracją. Temat Polska nieodłącznie kojarzy mi się z tym powstaniem.
Wymyśliłam , że zrobię znak Polski Walczącej techniką wire wrapping. Wykonałam go z drutu Antique Copper Wire. Okazało się, że drut miedziany ma kilka odcieni. Wybrałam najciemniejszy. Nad znakiem umieściłam 2 koraliki w kształcie półkul w kolorze flagi Polski.
Wisior zawiesiłam na czarnym, okrągłym, cienkim rzemieniu.






Praca nr 2 to bransoletka pt Flaga
To jest też zestaw kolorystyczny, który nieodwołalnie chciałam wykorzystać.
Wiecie... Polska kojarzy mi się biało czerwono. Nie z bursztynem, nie z miodem, nie z kwiatami, nie z innym zestawem kolorów...
Bransoletkę zrobiłam w technice chainmaille, splotem bizanatyjskim. tzw królewskim co jeszcze bardziej podkreśla mój patriotyzm.
Kolory flagi symbolizują 2 koraliki białe i 2 koraliki czerwone . Pośrodku jest serduszko, które symbolizuje moją miłość do Polski.
  


Jeśli ktoś chce obejrzeć album pełen pięknych prac - zapraszam : KALENDARZ ROYAL-STONE 2018